داچ علی

داچ علی

داچ علی

داچ علی

داچ علی

برای نفخ معده چی خوبه

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۳۴ ب.ظ

برای نفخ معده چی خوبه

برای نفخ معده چی خوبه , برای نفخ شکم چی خوبه , برای نفخ معده چی خوبه , برای نفخ روده چی خوبه

در این مطلب از سایت جسارت به علت و روش های درمان برای نفخ معده چی خوبه چه باید کرد می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

بعضی‌ها به عنوان دسر میوه می‌خورند اما قند فروکتوز موجود در میوه‌ها می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود. اگر شما هم جزو این گروه هستید و از نفخ بعد از غذا رنج می‌برید، خوردن میوه‌هایی با قند کمتر را به شما توصیه می‌کنیم. میوه‌هایی مانند سیب، هلو، لیموشیرین و کیوی. توت‌فرنگی و گریپ‌فروت قند فروکتوز پایین‌تری نسبت به سایر میوه‌ها دارند و می‌توانید با اضافه کردن توت‌فرنگی به ماست یا سالاد و آب گریپ‌فروت به غذاهای گوشتی، کمی نفخ موجود در مواد اولیه سالاد یا گوشت‌ها را بگیرید.

برای نفخ معده چی خوبه

برای برای نفخ معده چی خوبه در این مقاله جامع شما با علت ورم و نفخ معده و بهترین راه ها و روش ها برای رفع نفخ معده آشنا خواهید شد , نفخ معده چیست ؟ نفخ کردن ناشی از اجتماع مایعات در بین سلول‌های معده است که ممکن است به علت هضم نشدن درست غذا، افزایش میزان سدیم در خون، یا دوره‌ ماهانه خانم‌ها باشد. ولی طبق نظر کارشناسان، اگر بیشتر به مواد غذایی که مصرف می‌کنید، دقت کنید، معمولاً می‌توانید از نفخ شکمتان جلوگیری کنید. بسیاری از افراد زمانی که نفخ می‌کنند، فکر می‌کنند که نباید آب بنوشند، درصورتی که این کار کاملاً اشتباه است. زمانی که آب نمی‌نوشید، بدن احساس کمبود آب می‌کند، در نتیجه بدن سعی می‌کند همان میزان آب موجود در بدن را حفظ کند. پس اگر زیاد نفخ می‌کنید، بهتر است به جای کم کردن میزان مایعات، مقدار آن‌ها را بیشتر کنید.  لیمو به طور طبیعی خاصیت دفع آب بدن را دارد، شما می‌توانید آب لیمو را به مقداری آب ولرم اضافه کرده و نوش جان کنید. با این کار میزان نمک محلول در بافت‌های بدنتان هم کاهش می‌یابد. فقط حواستان باشد که شربت را حتماً با لیوان میل کنید، نه با نی. زیرا نی باعث ورود هوای اضافی به معده‌تان می‌شود!

برای نفخ شکم نوزاد چی خوبه , برای نفخ شکم ومعده چی خوبه , برای درمان نفخ شکم چی خوبه , برای نفخ معده چه خوبه

برای نفخ معده چی خوبه معمولاً مصرف مواد غذایی مختلفی که ترکیبی از پروتئین و چربی هستند، می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود. به افرادی که زیاد نفخ می‌کنند، توصیه می‌شود گوشت گوساله بدون چربی، سینه مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، کره بادام‌زمینی، گوشت بوقلمون و پنیر کم‌چرب را به جای گوشت گوسفندی یا سایر منابع پروتئینی پرچرب مصرف کنند.

برای نفخ شکم چی خوبه

برای نفخ معده چی خوبهروش های سنتی و درمان نفخ معده با گیاهان دارویی را در ادامه مطلب مشاهده نمایید و با استفاده از این روش ها مشکلات نفخ معده خود را برطرف نمایید . اگر پس از خوردن هر وعده غذایی احساس می‌کنید نفخ کرده‌اید و باد زیادی در شکم، معده یا روده‌هایتان می‌پیچد، می‌توانید از مصرف دم‌نوش‌ها یا عرقیات گیاهی که خاصیت ضدنفخ دارند و به اصطلاح عامه، بادشکن هستند، استفاده کنید. دمنوش‌های زیره و نعناع، موثرترین دمنوش‌های بادشکن هستند. مصرف عرق نعناع و عرق بادرنجبویه هم برای درمان نفخ بسیار مفید و موثر است. اگر به مصرف سبزی خوردن علاقه دارید و با خوردن تربچه یا حتی تره و شاهی دچار نفخ و گاهی دل‌پیچه می‌شوید، سبزی‌های بادشکن و ضدنفخ مانند ریحان یا نعناع را در سبزی خوردن خود جای دهید. آویشن یکی از بهترین و پرخاصیت‌ترین سبزی‌های دنیاست که نوشیدن دمنوش آن در فصل سرد سال علاوه بر از بین بردن نفخ، باعث آرامش اعصاب و بهبود گلودرد ناشی از سرماخوردگی می‌شود. این گیاه، خلط‌آور است و به همین دلیل مصرف آن به افراد سرماخورده توصیه می‌شود. گیاه‌خواران می‌توانند مقداری پودر آویشن را برای از بین بردن نفخ سبزی‌هایی مانند نخودفرنگی یا کاهو به سس سالادشان اضافه کنند.

برای نفخ معده چه چیزی خوبه , نفخ معده چی خوبه , برای نفخ معده , برای نفخ معده چی بخوریم

اگر زیاد نفخ می‌کنید، یک تکه زنجبیل، کمی نمک و مقداری آب لیموترش را با هم مخلوط کنید. این معجون را داخل یخچال بگذارید و پس از هر وعده غذایی حدود 1 تا 2 قاشق غذاخوری از آن را میل کنید. معجون زنجبیل طعم خوبی ندارد اما در درمان نفخ، معجزه می‌کند!

برای نفخ معده چی خوبه

برای نفخ معده چی خوبه و علل شایع نفخ شکم : 1- بلعیدن هوا (یک نوع عادت عصبی) 2- یبوست 3- ریفلاکس معده به مری (بازگشت غذا و اسید معده از معده به مری) 4- سندرم روده تحریک پذیر 5- عدم تحمل لاکتوز و سایر عدم تحمل های غذایی 6- پرخوری 7- رشد بیش از حد باکتری ها در روده باریک 8- افزایش وزن 9- آکاربوز (داروی بیماری دیابت) و هر دارویی که دارای لاکتولوز و یا سوربیتول باشد می تواند باعث نفخ شود. 10- قاعدگی زنان: خانم ها قبل، بعد و در طی قاعدگی ممکن است دچار نفخ شکم شوند. برای کاهش این نفخ می توان ورزش کرد و غذاهای با فیبر بالا مصرف نمود.

برای نفخ معده چه باید کرد , برای نفخ معده , برای نفخ معده چه کنیم , برای نفخ معده چکار باید کرد

اگر شما در حین غذا خوردن و یا پس از آن دجار عطش می‌شوید، بهتر است که برای رفع عطش خود از ماست و میوه‌های ترش استفاده کنید. ریختن سبزی‌های معطر روی غذا و پختن آن‌ها با غذا نیز می‌تواند مانع نفخ معده شود. استفاده از آویشن روی غذا‌ها از نفخ جلوگیری می‌کند. لوبیا و عدس را می‌توان با کمی گلپر میل نمود که هم خوشمزه بوده و هم نفخ آن را می‌گیرد. به برخی غذا‌ها نیز زیره اضافه می‌کنند تا نفخ آن گرفته شود.

برای نفخ روده چی خوبه

تنبلی روده چیست و درمان مشکلات ناشی از تنبلی روده با استفاده از میوه ها اگر مشکل تنبلی روده دارید به گفته محققان میوه کیوی به خاطر محتوای فیبر بالایی که دارد ممکن است این مشکل را حل کند. مطالعه ای که محققان در آسیا و اقیانوسیه انجام دادند نشان داد افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر که در مدت چهار هفته روزانه 2 عدد کیوی خورده بودند یبوست کمتری داشته و علایم کلی IBS در آن ها کاهش پیدا کرده بود. در طول قرن ها نعنا را برای کمک به هضم غذا و رفع مشکلات معده مصرف می کرده اند و در حال حاضر تحقیقات زیادی در این زمینه روی نعنا در حال انجام است. مطالعه ای که اخیرا روی افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر انجام شد با مصرف مکمل روغن نعنا به مدت چهار هفته علایم بیماری را در آن ها به نصف کاهش داد – محققان نتیجه گرفتند که نعنا خاصیت ضد درد در روده بزرگ ایفا می کند که باعث آرام شدن التهاب دستگاه گوارش می گردد و بهتر است بدانید که عطر نعنا به عنوان بک مهار کننده ملایم اشتها عمل می کند.

خاکشیر برای لاغری

کاسنی و تعیین جنسیت

کاسنی و تعیین جنسیت

خاکشیر برای لاغری

خاکشیر برای لاغری

کاسنی و تعیین جنسیت


  • بهرام بهرامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی